Port de Barcelona també vol que es potenciï l’estació de Portbou i que es desdobli l’N-II

Promotors:

El director de projectes del Port de Barcelona, Carles Rua, creu que és insostenible que els trens de passatgers i els de mercaderies comparteixin la línia d’alta velocitat fins a la frontera.

Segons ell, Portbou hauria de ser el conducte prioritari per al pas de mercaderies perquè, a més, el túnel del Pertús els comporta algunes complicacions (el pendent obliga els combois a portar dues locomotores que, alhora, només poden estirar 500 metres i, a més, quan han passat el túnel del Pertús han de canviar de conductor). Així ho va explicar Rua durant la presentació de l’informe L’eix Girona-Perpinyà. Economia, població i infraestructures al node de la connexió amb Europa, elaborat per l’Institut d’Economia i Empresa Ignasi Villalonga (un organisme que treballa per a la cooperació econòmica en el marc de l’Euroregió Mediterrània).
Entre altres assumptes, l’estudi destaca que, per fer de l’Eix Girona-Perpinyà el corredor de pas entre el sud i el nord d’Europa, s’han d’optimitzar les infraestructures existents i evitar que competeixin entre si. En aquest sentit, per exemple, titlla d’absurd que el pol logístic del Far-Vilamalla hagi de competir amb el mercat de Saint Charles, que és el distribuïdor de fruites i verdures més important de tot el continent.